نقد کتاب مهارتهای زندگی در سیره نبوی

وبلاگ کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) بهارستان

توضیحاتی درباره کتابخانه و نیز نحوه خدمات رسانی آن

باسلام ... ورود شما را به وبلاگ کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) بهارستان خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

چکیده: جامعه ما جامعه اي است كه بر ارزش هاي اسلامي و آموزه هاي قرآني و تعاليم اهل بيت عليهم السلام بنيان گرفته و از سوي ديگر دانش روان شناسي امروزي، ارائه دهنده راهكارهايي است براي بهتر زيستن كه در قالب مهارتهاي زندگي تعريف ميشود.

اثر حاضر كه به قلم يكي از روان شناسان كشور تأليف شده تلاشي است كه با پيوند دادن اين تعاليم حيات بخش الهي و علم روانشناسي به ارائه ي راهكارهاي بهتر زيستن پرداخته و اثر برگزيده دومين جشنواره ي كتاب سال رضوي در حوزه دين نيز بوده است. در اين اثر انديشه و سيره علمي و عملي امام رضا عليه السلام در عرصه هايي چون مهارت هاي ذهني- شناختي و مهارتهاي ارتباطي – اجتماعي و مهارتهاي خانوادگي- تربيتي بررسي شده است. خواننده در اين كتاب با نمونه هايي از مهارت هاي زندگي در سيره ي اهل بيت به ويژه امام رضا عليه السلام آشنا خواهد شد. بهره گيري از آيات قرآن كريم، ارجاع به منابع حديثي در استخراج احاديث رضوي و ديگر روايات معصومين عليهم السلام و نيز تنظيم نمايه هايي چون نمايه ي احاديث رضوي، نمايه ي رجالي و نمايه ي اصطلاحات مهارت هاي زندگي از ويژگي هاي اين اثر است. نگارنده بعد از ذكر مفاهيم و كليات مهارت‌هاي زندگي و جايگاه آن در دين اسلام و سيرة امام رضا عليه السلام، مهارت‌هاي خودآگاهي و كنترل و مديريت نيازها و توانايي‌هاي فردي را بيان مي‌كند. وي در ادامه، ضمن تشريح مهارت تصميم‌گيري و حل مسأله، روش‌هاي رشد تفكر خلاّق و انتقادي را توضيح مي‌دهد و سيرة امام رضا عليه السلام را در كسب اين مهارت‌ها و انجام آن‌ها بيان مي‌نمايد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 27 مرداد 1394برچسب:کتابخانه عمومی امام خمینی بهارستان اصفهان,نقد کتاب,

] [ 18:9 ] [ کتابدار ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنیها،عکس عاشقانه جدید،اس اماس های عاشقانه